Wednesday, May 25, 2011

Manjakani


Serbuk Tulen Manjakani
Ramai antara kita yang mengetahui akan khasiat manjakani tetapi penghalang utama untuk kita terus berdampingan dengan buah herba ini ialah keran rasanya yang amat pahit dan kelat sehingga ada antara kita tidak mampu menelannya.Maka disebabkan itu ramai antara kita memilih untuk membeli segala macamjenis jamu, ubat atau apa sahaja yang mengandungi khasiat buah ini yang telah dip roses.Namun sejauh manakah keberkesanannya?Ada antara sesetengah produk herba harganya terlalu mahal di pasaran dengan pelbagai janji manis dan pembungkusan begitu menarik seolah-olah produk tersebut begitu eksklusif dan berkesan. Persoalannya,adakah ia benar-benar berkesan dan berbaloikah harganya.
Banyak produk herba di pasaran kini mengandungi pati buah manjakani tetapi tidak sampai pun satu pertiga.Selebihnya adalah campuran daripada bahan lain yang menggunakan nama saintifik yang sukar kita fahami.Tahap keberkesanan produk ini sukar dikenalpasti malah kadangkala mengundang pelbagai kesan sampingan kerana tahap ketahanan badan seseorang tidaklah sama antara satu sama lain dan kita mungkin alah pada sesuatu pemakanan.
Rentetan daripada permasalahan di atas, kami mengambil pendekatan terbaik untuk berkongsi dengan semua wanita akan khasiat herba buah manjakani ini dan bagaimana kita sentiasa mengamalkannya dalam kehidupan supaya ia mudah di makan tanpa perlu melalui kesengsaraan rasa pahit dan kelat.Rahsia yang ingin dikongsikan ini dapat mengatasi rasa pahit terlampau herba ini secara semulajadi dan paling utama kita berhasil mendapat khasiatnya secara optimum.Di sini juga kami menyeru kepada semua kaum wanita agar prihatin dengan aliran tunai anda.Rahsia yang bakal diperkenalkan ini amat menjimatkan wang anda dan hasilnya keberkesanan amat luar biasa untuk anda bayangkan.Lakukan rahsia ini untuk anda lihat dan rasai keajaibannya. Buah manjakani, buah ajaib.Ciptaan Allah untuk wanita...
Manjakani telah digunakan secara meluas dalam pengubatan secara tradisional sejak berabad-abad lalu oleh orang Arab, Cina dan Melayu.Malahan ia dipercayai telah digunakan sejak 2725 SM oleh orang Mesir Purba.Malah kajian menunjukkan manjakani Mekah (Manjakani Allepo) yang berasal dari daerah Allepo di Syria adalah spesisyang terbaik.Ia terbentuk daripada daun-daun pokok yang dikenali sebagai quercus infectoria (nama saintifik) ini dihinggapi oleh sejenis spesis penyengat yang dikenali sebagai cynips tinctorial atau cynips gallaetinctoria. Keberkesanan manjakani ini telah lama terbukti terutama dalam merawat keputihan, sakit tekak,ulser dan masalah kulit.Paling utama ia amat cemerlang dalam mengetatkan faraj wanita.Banyak testimony yang diterima oleh pihak kami daripada penggunaan herba ini, ramai dikalangan lelaki yang sukar membezakan samada gaddis itu masih ‘dara’ atau sebaliknya.Jika diamalkan ketika pantang bersalin, sewaktu ‘bersama’ dengan suami buat pertama kalinya selepas itu sakitnya sama seperti pecah ‘dara’. Bayangkan betapa hebatnya pengangan buah ini.Amalan pemakaiannya hanya 3-4 kali seminggu.
15 RAHSIA HEBAT SERBUK MANJAKANI
1. Awet muda - Antioksida melambatkan proses penuaan sel
2. Pencegahan kencing mani - Asid galic mengatasi kencing manis dan lelah
3. Pencegahan Barah Payudara Dan Rahim antioksida manjakani mampu mencegah barah buah dada dan barah rahim
4. Pencegahan Bau Yang Tidak Diingini. Manjakani dikatakan bersifat astringent, berupaya membasmi bacteria dan kuman yang mencetus bau yang kurang enak pada faraj.
5. Mata Yang Sihat - Astrigent terbukti dapat memberikan penglihatan yang jelas kerana ia mengecutkan tisu-tisu pada mata.
6. Rawatan Payudara - Oleh kerana manjakani mempunyai sifat-sifat menegang kembali otot-otot, maka amalan meminum minuman bermanjakani dapat memperbaiki kekenyalan payudara
7. Kulit Kering Dan Berminyak - Astrigent dapat mengawal kulit kering & berminyak
8. Pelbagai Khasiat Makanan - Disebabkan manjakani mempunyai serat makanan, ia dapat melawaskan pembuangan air besar.Vitamin dan zat galian serta karbohidrat dan protein boleh memupuk kesihatan.
9. Memulih Otot Dalaman Faraj - Tannin pada manjakani amat mampu menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan sekaligus merapatkan bahagian yang longgar atau kendur.
10.Mengawal Lendir Dan Lelehan Faraj - Astrigent berupaya menyerap lendir dan lelehan faraj.
11.Mengecutkan Tisu-tisu - Astrigent dikatakan berupaya mengecutkan semula tisu-tisu dalam faraj terutama selepas bersalin.
12.Menegangkan Dan Mencantikkan Kulit - Astrigent dalam manjakani boleh mencantikkan kulit dan mencegah jerawat.
13.Gigi Dan Tulang - Kalsium dalam manjakani boleh membantu menguatkan gigi dan tulang.
14.Mulut - Astrigent dalam manjakani bolaeh mambantu menguatkan gigi dan tulang.
15.Perawatan Kronik Ulser - Amalan meminum minuman manjakani juga boleh merawat kronik ulser.
Faedah menyeluruh yang begitu besar
Buah ini digunakan untuk kesihatan ditahap optimum dalaman dan luaran. Maksudnya untuk mengetatkan faraj, ketegangan kulit menjadikannya bercahaya cantik, payudara yang terletak indah dan pejal serta rahim yang yang ketat dan terletak elok kedudukannya.
Caranya ambil suku sudu kecil manjakani dan 3 sudu madu.Kemudian campurkan dengan setengah cawan air lalu diminum setiap pagi ketika perut kosong. Lakukan selalu dan anda mesti gembira dengan hasilnya.
ATURCARA KEGUNAAN UNTUK PELBAGAI TUJUAN
Ia amat sesuai untuk melambatkan proses penuaan (awet muda). Disamping itu juga, ia berupaya menghilangkan jerawat yang tumbuh dimuka dengan kadar yang amat tepat sekaligus memudarkan parut-parut jerawat yang ada di muka sebelumnya. Jika untuk menegangkan /memejalkan payudara atau hilangkan hitam-hitam celah kangkang, ketiak atau pelipat.Lakukan kaedah yang sama dan biarlah ia benar-benar kering.Selepas it uterus mandi. Semasa mandi, sisa-sisa serbuk manjakani yang masih melekat di badan itu gunakanlah sebagai scrub (gosok) untuk hilangkan daki-daki/ bekas-bekas hitam celah kelangkang atau di mana sahaja.Selepas itu mandilah seperti biasa dan bilaslah bersih-bersih.
CARA
Ambil serbuk buah manjakani ini dalan kuantiti separuh sudu kecil ( terpulang kepada anda sebenarnya). Campurkan dengan air seolah-olah anda ingin memakai bedak sejuk.Agak-agaklah kepekatannya supaya mudah disapu.Sapu keseluruh wajah anda.Biarkan ia betul-betul kering.Selepas itu, bilas dengan air bersih.Jika masalah muka anda teruk, sapulah setiap hari. Jika hanya untuk penjagaan sahaja, 3 kali seminggu sudah memadai. Ia boleh juga digunakan sebagai untuk merawat luka samada luka biasa atau pembedahan perut selepas bersalin.Caranya, cuma sapu di tempat terbabit dan biarkan ia mengering.Selepas itu, dicuci dengan perlahan-lahan sehingga bersih.Amalkan sehingga ia sembuh.
Sebagai ajen pengetat & perapat faraj wanita.
Bagi mendapatkan hubungan suami isteri seperti yang diimpikan, alat sulit atau faraj perempuan mestilah sentiasa dalam keadaan bersih, tidak berbau, rahim cantik terletak, faraj tidak banjir dan paling penting maintain ketat bak perawan.Caranya, cukup mudah.Ada beberapa cara sebenarnya.
1. Ambil serbuk manjakani ini dicampurkan dengan sedikit air lalu di sapu ke pintu lubang faraj. Dibuat 3-4 kali seminggu pun sudah memadai.Tindak balasnya akan segera dapat anda rasai.Bertahanlah sedikit Dengan rasa berdenyut –denyut di bahagian otot yang longgar sebab manjakani sedang bekerja membantu anda.
SEBAGAI PENCUCI ALAT SULIT
Ambil satu sudu kecil serbuk manjakani ini dan dicampurkannya dengan segayung air (cebuk air). Kacau atau kocak-kocakkannya sehingga sebati dan gunakan selalu semasa mencuci bahagian sulit anda.Air campuran yang lebih itu tadi bolehlah disimpan di dalam botol untuk kegunaan pada waktu-waktu lain.
TIPS
Air janganlah disimpan dalam botol terlalu lama sehingga berminggu-minggu.Bimbang ia bertukar menjadi masam sebab air paip rumah kita bukanlah bersih saangat.Takut bacteria terlalu banyak.Jika air itu direbus dahulu lainlah cerita. Ia amat sesuai digunakan ketika wanita dalam keadaan haid kerana ia amat kaya dengan bahan antiseptik dan anti oksida.Seelok-eloknya gunakan setiap hari sebagai amalan.Cara ini juga berupaya mengetatkan faraj.
Nota Pengeluar
Buah Manjakani Allepo dari Syria yang sebesar guli dan berpuru ini kami proseskannya menjadi serbuk halus supaya supaya mudah dipakai untuk apa jua tujuan pemakaian.Ia akan dicuci bersih dahulu sebelum diproses. Ia adalah 100% serbuk manjakani tulen. Serbuk Buah Manjakani keluaran kami boleh disimpan bertahun-tahun tanpa berkurangan khasiatnya asal saja disimpan ditempat yang kering dan kedap udara. Jika anda ingin mengamalkannya dengan madu,elakkan menggunakan sudu logam.Ia boleh mengurangkan khasiat madu. Paling baik, gunakan sudu plastic, tembikar dan lain-lain.


5 comments:

  1. saya pun pernah pakai serbuk ni..memang bagus..saya buat skrub kat breast..tegang jadinya..kena amal selalu..sape nk order serbuk manjakani...email kat dutbun@gmail.com utk tempahan..

    ReplyDelete
  2. Mane nak dptkan serbuk manjakani nie ...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum salam sejahtera warga group📢
    💐 Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye📢😉

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit lutut kronik dan masalah saraf sendi2 dan juga kisah hidup pesakit kanser stage 1 sampai stage 4, pesakit asma kronik dan juga produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.

    2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau. Kanser yg sudah merebak ke organ-organ lain pun boleh diubati insya Allah.☺👍🏻

    3)Pengamal perubatan herba ni dah banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser,sakit saraf,sakit lutut dan asma. Ramai yg dh pulih.

    4)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


    5) Puan Rasmani Binti Md Noh psakit lutut kronik yg terpaksa jalan mengesot esot atas lantai dan klau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi bunyi tulang yg sangat sakit. Hendak masak terpaksa gunakan kerusi sebab xmampu berdiri lama2 dan lepas 6 hari minum dah mampu berjalan lancar dan saraf kaki dah tak tegang dah. Mampu masak berdiri semula. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

    Sy share melalui pengalaman sy sendiri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sendiri pun guna produk die (jus herba) dah 5tahun setia walaupun sembuh terus juga minum sebagai supplement.

    Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar kanser yg tepat .💪🏼

    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    Skg sudah sembuh dari kanser.
    ..........................................................................
    ▪️Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
    Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan 1 tahun saja untuk hidup. Beliau setia dengan jus herba ini selama lebih 6tahun.
    Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
    Terkini (2020): Beliau pernah ditemuramah dlm rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangan beliau menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.
    ………………………………………………………………………....
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
    Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
    ..........................................................................
    ▪Puan Musriharni pesakit asma kronik sejak kecil yang terpaksa menggunakan healer setiap hari. Beliau juga pesakit gastrik kronik(GERDyang menyebabkan berangin satu badan sehingga terasa ke pinggang. Perut membuncit dan mengeras kerana terlampau banyak angin sampai sesak nafas dan anxiety akibat nya menggigil dan seram sejuk.
    Sekarang kesihatan Alhamdulilah semakin baik, gastrik dan anxiety dah takde dan asma pun tak perlu guna healer lagi. Paru2 dah elok semula.
    ..........................................................................
    ▪Puan Rohana Binti Ismail seorang yang cergas dan aktif dalam mendaki gunung termasuk gunung Kinabalu dan lain2 gunung di Malaysia tapi sejak sakit bengkak lutut, segala aktiviti lasak terpaksa dilupakan sehingga nk turun tangga di ofis pun terpaksa turun bagaikan ketam turun tangga sebab lutut bengkak. Setelah minum jus ini, dalam masa 1 minggu saja kaki beliau dah sembuh semula. Bengkak dah surut dan dlm msa 2 mingu saja mampu berjoging kembali, naik bukit dlm 8km jauh nya dah tak sakit2 dah lutut.
    ..........................................................................
    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ReplyDelete